FAQ
MIGRACJA KONT ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA - JAK WYSTĄPIĆ O ZWROT ŚRODKÓW?
W związku z nową odsłoną Warszawskiego Roweru Publicznego, Veturilo, użytkownicy tego systemu mieli do wyboru jedną z trzech opcji dotyczących ich konta:
- przypisanie konta do korzystania tylko z Veturilo (ZDM m.st. Warszawa),
- możliwość korzystania z wszystkich systemów Nextbike,
- całkowite zamknięcie konta z ewentualnym rozliczeniem.
Wydłużony termin na aktywację lub zamknięcie konta do końca maja zakończył się, ale zgromadzone środki osób:
- zarejestrowanych dotychczas w latach 2021-2022 w systemie Veturilo,
- zmigrowanych w poprzednich latach do ZDM (M.st. Warszawa),
które nie podjęły decyzji, zostały bezpiecznie przekazane do Zarządu Dróg Miejskich. Konta tych użytkowników zostały zdezaktywowane i jedyną opcją jest ubieganie się o zwrot środków. Użytkownicy korzystający z rowerów poprzez konto w systemie Nextbike nie muszą podejmować żadnych działań związanych z aktywacją swojego dotychczasowego konta.
Osoby chcące korzystać z Veturilo powinny założyć nowe konto w nowej edycji systemu. Konta aktualnie aktywne nie wymagają żadnej zmiany, a te zalecenia dotyczą tylko osób, których konta nie pozwalają na wynajem rowerów.
Osoby chcące korzystać z Veturilo powinny założyć nowe konto w nowej edycji systemu. Konta aktualnie aktywne nie wymagają żadnej zmiany, a te zalecenia dotyczą tylko osób, których konta nie pozwalają na wynajem rowerów.
- W przypadku przeprowadzenia migracji konta do ZDM (m.st. Warszawa) w latach 2021-2023, prosimy o kontakt z ZDM.
- Jeżeli konto w Veturilo zostało założone w latach 2021-2022, ale migracja nie została dokonana do 31.05.2023, zalecamy skontaktowanie się z ZDM.
- W przypadku dokonania migracji w 2023 roku, gdy konto nadal nie jest aktywne, zalecamy kontakt z Nextbike.
- Jeżeli po migracji środki nie są widoczne na koncie, prosimy o kontakt z Nextbike.
- Wszystkie inne pytania lub problemy prosimy kierować do Nextbike.
Kontakt z Nextbike możliwy jest poprzez numer 19 115 lub e-mail [email protected].
OBSŁUGA KONTA UŻYTKOWNIKA
Aby korzystać z rowerów należy wypełnić formularz rejestracyjny poprzez aplikację Veturilo lub na stronie internetowej, następnie zaakceptować regulamin i doładować konto opłatą inicjalną w wysokości 10 zł, bądź jako formę płatności zdefiniować kartę płatniczą. Po rejestracji zostanie przesłany e-mail z linkiem weryfikacyjnym potwierdzającym dane użytkownika – kliknięcie w niego spowoduje aktywację konta. Od tego momentu możliwość wypożyczania rowerów będzie dostępna. Rejestracji można dokonać również kontaktując się z całodobową infolinią.
Tak, jeżeli ukończyło 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest w zakładce REGULAMIN. Przy rejestracji należy podać dane małoletniego, który będzie korzystał z konta.
Konto doładujesz po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej lub strony internetowej. Dostępne sposoby płatności to m.in. płatność kartą, przelewem lub BLIK-em.
W przypadku, gdy naliczone opłaty za jazdę przekraczają posiadane środki, Twoje konto będzie nieaktywne do czasu uregulowania płatności. Należy w terminie do 7 dni doładować konto do salda co najmniej równego 0 zł. Aby ponownie wypożyczyć rower doładuj konto kwotą nie mniejszą niż 10 zł. W przypadku posiadania podpiętej karty kredytowej do konta, środki za wynajem pobierane są automatycznie, a aktywność konta nie ulega zmianie.
Tak, opłata inicjalna jest opłatą zwrotną stanowi również pierwszą wpłatę na poczet wypożyczeń.
Uruchom aplikację mobilną lub stronę internetową i skorzystaj z opcji „ZAPOMNIAŁEM PIN”/„ZAPOMNIAŁEŚ PIN?”.
Upewnij się, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail. Jeżeli masz trudności ze znalezieniem wiadomości od nas, sprawdź czy przypadkiem nie trafił do spamu lub skontaktuj się z nami ? wiadomość wysyłana jest z maila [email protected].
Konto jest aktywne, gdy jest na nim utrzymywane minimalne saldo w wysokości 10 zł.
Konto jest aktywne, gdy jest na nim utrzymywane minimalne saldo w wysokości 10 zł.
W przypadku korzystania z wielu kont zarejestrowanych na ten sam numer telefonu, konto jest każdorazowo wybierane na podstawie wprowadzonego numeru PIN. Jeżeli numer PIN dla kont jest przypisany ten sam, nastąpi logowanie na pierwsze zarejestrowane konto. Generacja numeru PIN spowoduje nadanie nowego kodu również dla najstarszego konta. W celu zmiany numeru PIN dla wybranego konta zachęcamy do kontaktu telefonicznego z całodobową infolinią lub przesłania zapytania korzystając z formularza kontaktowego.
Założenie konta w jednym z systemów umożliwia korzystanie z wypożyczalni rowerów w innych miastach, o ile te systemy dopuszczają taką możliwość.
Dyspozycję usunięcia konta możesz przesłać mailem lub listem.
Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.
Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.
OBSZAR UŻYTKOWANIA
Z Veturilo możesz korzystać w granicach administracyjnych m.st. Warszawa oraz na terenie miejscowości wymienionych na stronie https://veturilo.waw.pl/kompatybilne-systemy-rowerowe/
Możesz dowolnie przemieszczać się oraz wyjeżdżać poza obszar użytkowania, ale PAMIĘTAJ: żeby nie ponosić dodatkowych opłat, zakończ przejazd w strefie użytkowania na stacji.
Możesz dowolnie przemieszczać się oraz wyjeżdżać poza obszar użytkowania, ale PAMIĘTAJ: żeby nie ponosić dodatkowych opłat, zakończ przejazd w strefie użytkowania na stacji.
Obszar zwrotu są to oznakowane stojaki rowerowe stanowiące strefę, gdzie możesz wypożyczać oraz zwracać rowery Veturilo. Informacje o lokalizacjach obszarów zwrotu znajdują się w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej.
Ważne! Za zwrot roweru Veturilo w obszarze zwrotu, czyli przy oznaczonych stojakach miejskich, a poza stacją Veturilo, naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 15 zł.
Ważne! Za zwrot roweru Veturilo w obszarze zwrotu, czyli przy oznaczonych stojakach miejskich, a poza stacją Veturilo, naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 15 zł.
WYPOŻYCZENIE/ZWROT
Blokada O-lock jest to mechanizm zabezpieczający rower w postaci zintegrowanej z ramą klamry o kształcie „O”. Po wypożyczeniu roweru blokada otwiera się automatycznie, a bez jej zamknięcia nie zakończysz wypożyczenia. Blokada służy także do zabezpieczania roweru na czas korzystania z funkcji „Postój”. Blokada O-lock zamontowana na tylnym kole, w czasie jazdy pozostaje otwarta.
Lokalizacje rowerów, stacji oraz stojaków miejskich znajdziesz na stronie internetowej w zakładce „MAPA STACJI” oraz w aplikacji mobilnej.
Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery.
Sprawdź poprawność ustawienia blokady O-lock – nie powinna dotykać szprychy roweru. Jeśli zawadza, zmień pozycję tylnego koła.
Rower należy oddać na jednej ze stacji Veturilo, stacji Kompatybilnej lub w obszarze zwrotu, czyli przy oznaczonych stojakach rowerowych. Lokalizacje stacji sprawdzisz na stronie internetowej w zakładce „MAPA STACJI” oraz w aplikacji mobilnej. Zwrot roweru następuje po ręcznym zamknięciu blokady O-lock.
Sprawdź poprawność ustawienia tylnego koła – powinno być ustawione równo w stosunku do blokady O-lock, tak, aby mogła je objąć bez dotykania do szprychy.
W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z Centrum Kontaktu.
W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z Centrum Kontaktu.
Po zamknięciu blokady O-lock wydaje ona charakterystyczny sygnał dźwiękowy i pozostaje zamknięta – jeśli nie usłyszysz sygnału, a blokada jest otwarta oznacza, że rower nie został poprawnie zwrócony. Dla pewności rekomendujemy sprawdzenie zakładki „Historia wypożyczeń” w aplikacji mobilnej lub na stronie www.veturilo.waw.pl. Potwierdzenie zwrotu roweru w systemie można również uzyskać kontaktując się z całodobowym Centrum Kontaktu.
Jeżeli dostałeś wiadomość SMS z informacją o nadal trwającym wypożyczeniu, mimo że rower został poprawnie zwrócony, należy skontaktować się z całodobowym Centrum Kontaktu. W przypadku, gdy opłata za wypożyczenie została naliczona nieprawidłowo, masz możliwość zwrócić się o korektę naliczeń za pośrednictwem formularza kontaktowego. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie maksymalnie 14 dni.
W związku ze zmianą sposobu zwrotu roweru, tj. zlikwidowaniem elektrozamków na rzecz blokady O-lock, rower możesz pozostawić obok stojaka, w najbliższym wolnym miejscu. Pamiętaj, żeby nie utrudniał poruszania się innym. Kluczowym jest aby zwrot odbył się w obrębie stacji Veturilo lub oznaczonych stojaków rowerowych.
ROWER TYPU TANDEM
Rower typu tandem jest to rower przeznaczony dla dwóch osób siedzących, w układzie jedna za drugą. Typowy tandem ma, tak samo jak rower jednoosobowy, jedną ramę i dwa koła, za to każda z osób ma własną kierownicę, siodełko i pedały. Maksymalne obciążenie jednego roweru typu tandem nie może przekraczać 240 kilogramów.
Rowery typu tandem nie są przypisane do specjalnych miejsc, dlatego też możliwe jest ich wypożyczenie i zwrot na zwykłej stacji albo w obszarze zwrotu. Dostępność można sprawdzić na mapie w aplikacji Veturilo lub w zakładce „MAPA STACJI” na portalu www.veturilo.waw.pl – zachęcamy do skorzystania z filtrów typu roweru.
Podczas wypożyczenia roweru typu tandem obowiązuje taki sam cennik, jak dla rowerów standardowych. Jest on dostępny w zakładce Cennik.
ROWER ELEKTRYCZNY
Rowery elektryczne można wypożyczyć i zwrócić na dowolnej stacji systemu albo w obszarze zwrotu. Lokalizacje znajdziesz na mapie w aplikacji Veturilo lub w zakładce „MAPA STACJI” na portalu www.veturilo.waw.pl.
Podczas wypożyczenia roweru elektrycznego obowiązuje inny cennik, niż dla rowerów standardowych. Jest on dostępny w zakładce Cennik.
Wskaźnik naładowania baterii sprawdzisz po kolorze diody migającej na ramie rowerowej. Dioda może być zielona (bateria naładowana), żółta (bateria częściowo rozładowana) lub czerwona (bateria rozładowana).
Tak. Jeśli bateria się rozładuje w trakcie wypożyczenia, będziesz jechał jak na zwykłym rowerze. Jeśli bateria jest rozładowana i rower stoi zabezpieczony blokadą O-lock, nie wypożyczysz go.
POSTÓJ
Postój jest to wygodna funkcja pozwalająca zaparkować rower bez dokonywania jego zwrotu w systemie. Wystarczy skorzystać z dodatkowej zakładki „Postój” dostępnej w aplikacji mobilnej.
Pozostawiając wypożyczony rower należy pamiętać, aby unikać miejsc odosobnionych czy „ryzykownych”. Należy zapiąć blokadę O-lock oraz unieruchomić jednoślad w taki sposób, aby stał stabilnie na kołach i był oparty na nóżce. Rower należy zaparkować zgodnie z przepisami, nie utrudniając ruchu rowerowego, drogowego ani pieszego.
Wypożyczenie roweru pozostawionego w trakcie przejazdu nie jest możliwie dla osoby trzeciej. W razie podjęcia takiej próby przez osobę trzecią zostanie ona poinformowana o niedostępności roweru.
Przerwa w trakcie jazdy jest wliczana do czasu wynajmu.
Pozostawiając wypożyczony rower należy pamiętać, aby unikać miejsc odosobnionych czy „ryzykownych”. Należy zapiąć blokadę O-lock oraz unieruchomić jednoślad w taki sposób, aby stał stabilnie na kołach i był oparty na nóżce. Rower należy zaparkować zgodnie z przepisami, nie utrudniając ruchu rowerowego, drogowego ani pieszego.
Wypożyczenie roweru pozostawionego w trakcie przejazdu nie jest możliwie dla osoby trzeciej. W razie podjęcia takiej próby przez osobę trzecią zostanie ona poinformowana o niedostępności roweru.
Przerwa w trakcie jazdy jest wliczana do czasu wynajmu.
W aplikacji mobilnej:
• wybierz POSTÓJ,
• przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,
• opuść blokadę O-lock (jest na tylnym kole).
• wybierz POSTÓJ,
• przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,
• opuść blokadę O-lock (jest na tylnym kole).
Tak, jednocześnie wybranie opcji „Postój” nie jest równoznaczne ze zwrotem roweru.
W aplikacji mobilnej:
• wybierz WZNÓW,
• blokada O-lock otworzy się automatycznie.
Jeżeli O-lock się nie otworzy, spróbuj poruszyć kołem, tak aby szprychy nie blokowały ruchy zamka.
• wybierz WZNÓW,
• blokada O-lock otworzy się automatycznie.
Jeżeli O-lock się nie otworzy, spróbuj poruszyć kołem, tak aby szprychy nie blokowały ruchy zamka.
INNE
Wypożyczony przez Ciebie rower został skradziony? O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z Centrum Kontaktu.
Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej, pamiętaj, aby poinformować o zajściu Centrum Kontaktu, w czasie maksymalnie do 24 godzin od momentu zdarzenia.
Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z Centrum Kontaktu. Nasz serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a Twoje zgłoszenie pozwoli na jeszcze szybszą interwencję! Dziękujemy!
Prosimy zwrócić uwagę na to, że w systemie Veturilo rowery mogą znajdować się również poza stacjami w obszarze zwrotu. Jeśli tylne koło roweru jest unieruchomione blokadą O-lock a rower znajduje się w strefie użytkowania nie wymaga to dalszej interwencji. W przypadku, jeżeli rower nie jest odpowiednio zabezpieczony będziemy wdzięczni za przekazanie informacji zawierającej numer roweru oraz jego dokładną lokalizację poprzez kontakt z naszą Infolinią.
Rowery standardowe nie są przystosowane do montowania fotelika dziecięcego ani do przewożenia pasażerów.
Z naszej strony możemy zadeklarować, że operator Veturilo będzie starał się rozwijać system o stacje sponsorskie/patronackie stawiane we współpracy z firmami z Warszawy. Dodatkowo sugestie powstania nowych stacji prosimy kierować na adres Zarządu Dróg Miejskich: [email protected].
Dane adresowe należy zmienić po zalogowaniu do aplikacji mobilnej Veturilo, po zalogowaniu się na portalu www.veturilo.waw.pl, przesyłając oświadczenie drogą e-mailową, pocztą na adres operatora lub poprzez kontakt z Centrum Kontaktu. Przypominamy, że w przypadku zmiany danych dokonywanych na koncie należy potwierdzić pozostałe dane osobowe.
Zmiany numeru telefonu można dokonać logując się na swoim profilu na stronie www.veturilo.waw.pl w zakładce „Ustawienia i prywatność”.
Użytkownik może przekazać dyspozycję modyfikacji do operatora, przesyłając oświadczenie drogą e-mailową, pocztą na adres operatora lub poprzez kontakt z Centrum Kontaktu. Przypominamy, że w przypadku zmiany danych dokonywanych na koncie należy potwierdzić pozostałe dane osobowe.
Użytkownik może przekazać dyspozycję modyfikacji do operatora, przesyłając oświadczenie drogą e-mailową, pocztą na adres operatora lub poprzez kontakt z Centrum Kontaktu. Przypominamy, że w przypadku zmiany danych dokonywanych na koncie należy potwierdzić pozostałe dane osobowe.
Adres e-mail jest niezbędny do rejestracji konta, ponieważ wszelkie zmiany w regulaminie oraz istotne informacje są przesyłane drogą elektroniczną. Możesz poprosić znajomą osobę o pomoc w założeniu e-maila – trwa to tyle samo co rejestracja w naszym systemie.
Innymi dostępnymi kanałami kontaktu z nami są: zgłoszenia e-mail, formularz kontaktowy, zgłoszenie przez aplikację mobilną, czat lub kontakt przez fanpage na Facebooku.
KOMPATYBILNOŚĆ
Lista miejscowości kompatybilnych z systemem Veturilo znajduje się pod linkiem: https://veturilo.waw.pl/kompatybilne-systemy-rowerowe/.
Pamiętaj, aby zwrócić rower na jednej z stacji kompatybilnych, aby uniknąć naliczenia dodatkowych opłat.
Pamiętaj, aby zwrócić rower na jednej z stacji kompatybilnych, aby uniknąć naliczenia dodatkowych opłat.
Oczywiście, możesz zwrócić rower Veturilo poza strefą użytkowania systemu Veturilo, ale tylko na jednej ze stacji w miejscowościach kompatybilnych. Lista miejscowości kompatybilnych znajduje się pod linkiem: https://veturilo.waw.pl/kompatybilne-systemy-rowerowe/. Pamiętaj, że zwrot roweru Veturilo poza stacją lub obszarem zwrotu wiąże się z dodatkowymi opłatami.
Opłata za wynajem zależy od systemu, do którego należy dany rower. Na przykład, wynajmując rower Veturilo ze stacji w Piasecznie, będziesz płacić zgodnie z cennikiem Veturilo. Możesz sprawdzić nazwę systemu, do którego przypisany jest dany rower, na naklejkach widocznych na nim, aby uniknąć nieporozumień. Opłata za wynajem będzie zgodna z cennikiem tego konkretnego systemu.
Obszary zwrotu są dostępne tylko w strefie użytkowania systemu Veturilo. Informacje o lokalizacjach obszarów zwrotu znajdują się w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej.
Zwrot na stacji kompatybilnej jest bezpłatny. Lista miejscowości kompatybilnych znajduje się pod linkiem: https://veturilo.waw.pl/kompatybilne-systemy-rowerowe/.
Tak, nagroda w wysokości 5 zł zostanie naliczona automatycznie.